Ostateczny koniec reklamozy coraz bliżej?

Filip Springer w książce „Wanna z Kolumnadą” – chyba najbardziej znanym reportażu o chaosie przestrzennym w Polsce – pisał, że świat reklamy zewnętrznej ma kilka krain, ale ten świat rozumieją tylko jego twórcy. Nie ma w nim ludzi. Są odbiorcy albo użytkownicy – źródło kontaktów albo spojrzeń. W ostatnich 30 latach w polskich miastach wyrosły swoiste dżungle, pełne nośników reklamowych swobodnie rozwieszanych na każdym skrawu wolnej przestrzeni. Dlaczego ma to destrukcyjny wpływ na postrzeganie naszych miast, ale i komfort życia mieszkańców? Kto najlepiej radzi sobie w walce z reklamozą? Czy uchwały krajobrazowe uchwalane przez kolejne miasta ostatecznie rozwiążą problem?

W kolejnej audycji „międzymiastowo” rozmawiają: Jakub Kucharczuk, Magdalena Milert oraz Jakub Pogorzelski z inicjatywy ŁADny Kraków.

Podcast możesz również słuchać na Anchor.fm, SpotifyGoogle PodcastApple PodcastOvercast i wielu innych.